Datart – reklamácie, vrátenie tovaru, predajne, kontakt

Väčšina ľudí určite pozná spoločnosť Datart a aspoň raz navštívila ich kamennú predajňu alebo si niečo zakúpila. Datart má množstvo verných a spokojných zákazníkov, ktorí sa k nim radi vracajú. Elektronika sa dnes skoro v každej domácnosti využíva vo veľkom. Občas sa však môže, že sa pokazí, alebo nespĺňa kritéria zákazníka. Ako prebieha Datart reklamácia alebo vrátenie tovaru?

Tento článok prináša základné informácie o témach ako – Datart reklamácia, vrátenie tovaru a všeobecné informácie o soločnosti. Datart predajne sa nachádzajú v mnohých mestách a nákupných centrách. Mnohí nadšenci elektroniky by si vedeli v tejto spoločnosti predstaviť aj mať brigádu.


Obsah článku


KĽÚČOVÉ INFORMÁCIE:

  • Pri nahlasovaní poškodeného tovaru e-mailom je potrebné priložiť fotografie poškodeného výrobku a obalu, uviesť číslo faktúry alebo objednávky a popísať problém.
  • Pri Datart reklamácii musí zákazník priložiť fotografiu štítku s výrobným a produktovým číslom.
  • Vrátenie tovaru v Datarte prebieha klasicky – starostlivo zabaliť tovar, priložiť vytlačený formulár o odstúpení od zmluvy a kópiu dokladu o zaplatení a poslať najneskôr do 14 dní od prevzatia na adresu, pričom sa neposiela na dobierku.

Datart reklamácia – ako na to?

Aby zákazník predišiel akýmkoľvek nepríjemnostiam, mal by tovar skontrolovať už pri preberaní zásielky od kuriéra. Treba dobre skontrolovať obal zásielky a aj stav výrobku. Ak zákazník obdrží zásielku prostredníctvom služby Doprava DATART, je možné zásielku rozbaliť spoločne s vodičom a skontrolovať jej obsah. V prípade akýchkoľvek problémov, treba danú udalosť nahlásiť čo najskôr.

Ak zákazník nahlasuje poškodený tovar e-mailom, čakajú ho nasledujúce kroky:

  • do mailu týkajúceho sa reklamácie poškodenej zásielky treba priložiť fotografie poškodeného výrobku a aj jeho obalu
  • uviesť číslo faktúry alebo číslo objednávky
  • popísať, aký je s daným výrobkom problém

Datart reklamácia sa dá uskutočniť nie len vtedy, keď bol tovar poškodený, ale aj keď niečo chýbalo alebo zákazníkovi prišlo domov niečo, čo si neobjednal. Aj v týchto prípadoch platí, že sa do mailu týkajúceho sa reklamácie v Datarte musí uviesť číslo objednávky alebo faktúry.

Čo sa však líši je, že zákazník musí priložiť fotografiu štítku s výrobným a produktovým číslom. Pri nekompletnej zásielke treba okrem toho popísať, čo chýba. V prípade, ak zákazníkovi bol doručený iný výrobok, ako si objednal, treba pridať popis zameneného výrobku.

Podľa zákona musí byť každá Datart reklamácia vybavená najneskôr do tridsiatich kalendárnych dní od podania reklamácie.

Postup reklamácie v Datarte

Proces Datart reklamácie zahŕňa nasledovné:

  1. Prečítanie si zásad vrátenia tovaru
    • Treba navštíviť webovú stránku spoločnosti Datart a vyhľadať si pravidlá vrátenia tovaru. Pozorne si ich prečítať, aby zákazník pochopil kritériá oprávnenosti, časové obmedzenia a všetky špecifické požiadavky na vrátenie výrobkov.
  2. Iniciovať žiadosť o vrátenie tovaru
    • Ak nákup spĺňa podmienky na vrátenie, kontaktovať zákaznícky servis spoločnosti Datart buď telefonicky, alebo e-mailom. Poskytnúť im príslušné údaje, ako je číslo objednávky, informácie o výrobku a dôvod vrátenia. Poradia, ako postupovať, a poskytnú pokyny, ako postupovať.
  3. Pripraviť výrobok na vrátenie
    • Pri balení výrobku postupovať podľa pokynov spoločnosti Datart. Zvyčajne je potrebné zabezpečiť, aby bol výrobok v pôvodnom stave a balení vrátane všetkého príslušenstva, príručiek a všetkých propagačných materiálov, ktoré boli dodané spolu s výrobkom.
  4. Zabezpečiť spätnú prepravu
    • Spoločnosť Datart môže poskytnúť predplatený štítok na vrátenie tovaru alebo pokyny, ako zabezpečiť vrátenie tovaru. V závislosti od ich pravidiel môže byť zákazník zodpovedný za úhradu nákladov na spätnú dopravu alebo môžu poskytovať bezplatnú službu spätnej dopravy.
    • Ak spoločnosť uzná, že reklamácia je oprávnená, alebo nie je možné tovar z dôvodu neodstrániteľnej poruchy opraviť, zákazník má právo na náhradu nevyhnutných nákladov spojených s vybavením reklamácie. Do toho sa ráta hlavne poštovné za zaslanie tovaru na opravu. Na náhradu výdavkov zákazník nemá nárok v prípade, ak bude neuznaná reklamácia a nebude spĺňať dané požiadavky. 
  5. Odoslanie výrobku späť
    • Výrobok bezpečne zabaliť. Spolu s výrobkom priložiť aj kópiu nákupného dokladu (faktúry) a list, v ktorom budú opísané poruchy alebo problémy. V prípade, že zákazník pri zakúpení výrobku dostal záručný list, priložiť ho k reklamácii.

Zásady reklamácie na Datarte

Pre celkové vybavenie reklamácie a odosielanú tovaru sa treba riadiť v prvom rade pokynmi na webovej lokalite datart.sk. Zásielku je vhodné odoslať ako krehkú a prípadne poistiť. Datart odporúča posielať tovar kompletný, vrátane všetkého príslušenstva, ktoré bolo obsahom balenia. V prípade akýchkoľvek nejasností je možné sa obrátiť na online zákaznícky servis alebo zamestnancov hociktorej Datart predajne.

Ako na vrátanie tovaru v Datarte?

Zákazník, ktorý si kúpil tovar na e-shope darart.sk, môžete tovar bez udania dôvodu vrátiť do 14 dní od jeho prevzatia. Medzi e-shopové objednávky sa rátajú aj nákupy, ktoré prebehli online a zákazník si tovar vyzdvihol v niektorej Datart predajni.  

Ak zákazník vracia tovar kúpený online, musí výrobok vrátiť do pôvodného stavu a spolu s výrobkom priložiť aj všetko príslušenstvo a doklady – návody, záručný list a pod. Ak za tento nákup dostal zákazník darček, musí vrátiť aj ten.

Tovar treba starostlivo zabaliť, ideálne do pôvodného a neporušeného obalu. Do balíka priložiť vytlačený formulár o odstúpení od zmluvy, ktorý zákazník nájde na webovej lokalite, a kópiu dokladu o zaplatení. 

Tovar treba poslať najneskôr do 14 dní od prevzatia na adresu. Balík sa nemá posielať na dobierku. Celkovo pri vrátení tovaru je dobré vedieť základné informácie o tom, ako poslať balík.

Dobrou správou je, že je možné vrátiť aj tovar, ktorý bol zakúpený priamo v kamennej predajni Datart. Zákazník však musí byť zaregistrovaný v e-shope Datart a výrobok musí byť, samozrejme, nepoužitý a nepoškodený výrobok v kompletnom obale vrátane všetkého príslušenstva.

Opäť platí, že je tovar možné vrátiť najneskôr do 14 dní od kúpy. Treba so sebou priniesť aj doklad o zaplatení do rovnakej predajne DATART, v ktorej zákazník tovar zakúpil.

Vrátenie tovaru funguje tak, že zákazníkovi bude daná suma pripísaná na darčekovú kartu alebo si môže kúpiť tovar v rovnakej hodnote alebo vyššej a doplatiť zvyšok.

O spoločnosti Datart

Datart je maloobchodná spoločnosť špecializujúca sa na spotrebnú elektroniku a domáce spotrebiče. Prevádzkuje sieť predajní predovšetkým v Českej republike a na Slovensku. Spoločnosť bola založená v roku 1990 a odvtedy sa etablovala ako významný maloobchodný predajca v regióne.

Datart ponúka široký sortiment výrobkov vrátane počítačov, prenosných počítačov, smartfónov, televízorov, audio zariadení, domácich spotrebičov, kuchynských spotrebičov a rôznych iných výrobkov elektroniky a domácich potrieb. Ich sortiment zahŕňa známe značky, ako aj vlastné výrobky pod vlastnou značkou.

Spoločnosť sa zameriava na to, aby zákazníkom poskytovala rozmanitý výber vysokokvalitných výrobkov za výhodné ceny. Ich cieľom je vytvoriť pre spotrebiteľov príjemný nákupný zážitok a ponúkať individuálny zákaznícky servis. Okrem fyzických predajní Datart prevádzkuje aj internetový obchod, ktorý zákazníkom umožňuje pohodlný nákup výrobkov na ich webovej stránke (na Slovensku datart.sk).

Datart v priebehu rokov rozšíril svoju spoločnosť a má značný počet predajní, ktoré sa nachádzajú vo veľkých mestách a nákupných centrách po celej Českej republike a na Slovensku. Ich predajne sú navrhnuté tak, aby prezentovali výrobky a poskytovali zákazníkom príjemné prostredie na preskúmanie výrokov a urobenie správnych nákupných rozhodnutí.

Občas sa môže stať, že zákazník musí tovar reklamovať. Mnoho ľudí tento krok odstraší len preto, lebo nevedia ako na to. Nie je to nič zložité.

Bez elektroniky sa dnes nedá zaobísť.

Datart VIP účet – datart.sk/vip

Datart ponúka aj špeciálny Datart VIP program. Viac informácií o ňom je dostupných na webovej lokalite datart.sk/vip u zamestnancov v hociktorej Datart predajni.

Po zaregistrovaní sa na datart.sk/vip sa zákazníci stávajú VIP zákazníkmi spoločnosti Datart a môžu nakupovať lacnejšie. To je výhodné, keď si strážia svoj osobný rozpočet.

Na zaregistrovanie sa do Datart VIP účtu je potrebný VIP kód. VIP zákazníci majú v Datarte výhodnejšie ceny a môžu nakupovať produkty aj pre svoju rodinu a kamarátov. VIP účty patria medzi to najlepšie, čo Datart ponúka, a preto nie je možné ich kombinovať so žiadnym zľavovým kódom. Avšak aj na už zľavnené produkty dostanú zákazníci v rámci VIP účtu ešte lepšiu cenu.