Alza – reklamácie, vrátenie tovaru, predajne, kontakt
V neustále sa rozvíjajúcej digitálnej ére technologický pokrok zmenil mnohé aspekty života a spôsob nakupovania nie je výnimkou. Vznik internetových obchodov spôsobil revolúciu v predaji a spotrebiteľom na celom svete ponúkajú pohodlie, dostupnosť a veľký výber produktov. Na Slovensku a v Česku je jedným z populárnych internetových obchodov Alza. Mnohí cez tento internetový obchod radi nakupujú. No ako funguje reklamácia a vrátenie tovaru z Alzy?
Tento článok prináša okrem iného odpoveď aj na túto otázku.
Obsah článku
KĽÚČOVÉ INFORMÁCIE:
- Reklamácie tovaru od internetového obchodu Alza je možné riešiť prostredníctvom autorizovaného servisu, ktorý zvyčajne zabezpečuje rýchlejšie vybavenie reklamácií ako samotný predajca.
- Alza umožňuje vrátenie tovaru do 14 dní od nákupu osobne v predajni, cez AlzaBox online, alebo poštou s priloženým sprievodným listom obsahujúcim číslo nákupného dokladu a číslo bankového účtu.
- AlzaBox je inovatívnym prvkom, ktorý umožňuje pohodlné vyzdvihnutie zásielok, vybavenie reklamácií a Alza vrátenia tovaru prostredníctvom mobilnej aplikácie a QR kódu.
- Zákazníci môžu sledovať svoje objednávky cez Moja Alza a získať autorizačný kód na otvorenie AlzaBoxu cez SMS.
Alza – reklamácie a vrátenie tovaru do 14 dní
V prípade, že zákazník potrebuje tovar reklamovať, odporúča sa reklamácie riešiť cez autorizovaný servis. Reklamácie riešené cez autorizovaný servis sú vo všeobecnosti riešené rýchlejšie než u predajcu. Kontakt na servisy sa dá nájsť na stránke Alzy.
Pokiaľ nemá značka tovaru, ktorý chce zákazník reklamovať slovenské zastúpenie autorizovaného servisu, alebo ak chce reklamáciu riešiť u predajcu, je možné reklamáciu uplatniť na ktorejkoľvek Alza pobočke, alebo reklamovaný tovar zaslať na adresu internetového obchodu Alza sk.
Pre rýchlejšie nájdenie konkrétneho servisu je za menom výrobcu zobrazená aj skratka servisu, ktorá je uvedená aj na faktúre pri každom výrobku.
Ak sa reklamuje tovar od internetového obchodu Alza s chybou, ktorá sa prejavila do 14 dní od kúpy, je potrebné priniesť alebo zaslať tovar v kompletnom balení aj s príslušenstvom. Ak ide o reklamáciu po 14 dňoch od kúpy, postačuje priniesť alebo zaslať samotný produkt.
Tovar sa dá vrátiť troma spôsobmi:
- osobne na niektorú z Alza predajní
- online (cez AlzaBox)
- poštou na adresu: kontakt sa dá nájsť na Alza.sk; k tovaru treba priložiť sprievodný list, v ktorom treba uviesť číslo nákupného dokladu a číslo bankového účtu (je dobré vedieť pravidlá posielania balíka)
Zákazník dostane svoje peniaze späť najneskôr do 14 dní od vrátenia tovaru a odstúpenia od zmluvy.
Tovar treba vracať nepoškodený, čistý s kompletnou dokumentáciou a v originálnom obale. Pokiaľ nie je vrátený tovar v pôvodnom stave, nemusí byť zákazníkovi vrátená kompletná suma, ktorú zaň zaplatil.
Alza umožňuje tovar vrátiť bez udania dôvodu do 14 dní od zakúpenia. Tovar musí byť v originálnom obale a nepoškodený. Platí to aj pre tovar, ktorý sa kúpi napríklad v rámci Alza Black Friday.
Reklamácie a vrátenie tovaru pomocou AlzaBoxu
„Rýchlo, jednoducho a zadarmo do AlzaBoxu.“ – to je motto, ktoré internetový obchod Alza uvádza na svojej webovej stránke alza.sk a naozaj to je tak. So všetkým vedia poradiť zamestnanci Alza infolinky alebo kamenných pobočiek a predajní. Kontakt na reklamačné oddelenie Alza sa tiež dá nájsť na webovej stránke alza.sk.
Na reklamáciu cez AlzaBox musí mať zákazník aplikáciu a cez svoj účet na Moja Alza vytvoriť reklamáciu online. Následne označiť balíček číslom reklamácie. Potom stačí nájsť najbližší AlzaBox, stačiť Odoslať, zadať číslo reklamácie a balíček vložiť do otvorenej schránky.
Pozitívom je, že reklamácie aj vrátenie tovaru cez AlzaBoxy sú zadarmo a balík môže zákazník odovzdať kedykoľvek.
Alza reklamácie – kontakty
Alza o všetkom podstatnom informuje svojich zákazníkov automatickými e-mailami. Či už ide i stav objednávky, čas doručenia, spôsob vyzdvihnutia a podobne. V prípade potreby však môžu zákazníci získať ďalšie informácie na kontaktoch, ktoré si vedia nájsť cez webstránku internetového obchodu Alza sk. Medzi nimi zákazníci nájdu aj kontakt na Alza infolinku.
Okrem toho má Alza svoje pobočky a predajne na viacerých miestach na Slovensku. Niektorí zákazníci možno uprednostňujú skôr získavanie informácií od zamestnancov naživo ako cez internetové stránky.
Vrátenie tovaru a reklamácie na Alza – zhrnutie
Jedným z jej inovatívnych prvkov je AlzaBox, ktorý slúži ako pohodlný spôsob vyzdvihnutia zásielok, vybavenia reklamácií a vrátenia tovaru. Ak chcú zákazníci používať AlzaBox, môžu si svoje objednávky vyzdvihnúť do dvoch dní od doručenia naskenovaním QR kódu na obrazovke AlzaBoxu pomocou mobilnej aplikácie.
Schránky sú zabezpečené, monitorované alarmom a kamerami 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Zákazníci môžu sledovať svoje objednávky prostredníctvom sekcie Moja Alza a dostanú SMS správu s autorizačným kódom na otvorenie AlzaBoxu. Platbu za doručenie do AlzaBoxu je možné vykonať vopred alebo na mieste kreditnou kartou, pričom pri platbe vopred sú ceny spravidla nižšie.
Pri reklamácii sa odporúča riešiť ju prostredníctvom autorizovaného servisného strediska, ktoré je k dispozícii na webovej stránke spoločnosti Alza. Ak značka nemá slovenské zastúpenie alebo zákazník uprednostňuje riešenie reklamácie u predajcu, môže ju uplatniť na ktorejkoľvek pobočke Alzy alebo zaslať tovar na adresu internetového obchodu Alza.
Bezplatné možnosti vrátenia tovaru v Alza
Zákazníci môžu tovar vrátiť osobne v predajni Alza, online cez AlzaBox alebo poštou so sprievodným listom obsahujúcim číslo nákupného dokladu a číslo bankového účtu, pričom peniaze sa im vrátia do 14 dní.
Na zabezpečenie vrátenia peňazí v plnej výške musí byť tovar vrátený nepoškodený, čistý a v pôvodnom obale s kompletnou dokumentáciou. Alza umožňuje zákazníkom vrátiť tovar do 14 dní od zakúpenia bez udania dôvodu, pokiaľ je tovar nepoškodený a v pôvodnom obale.
Alza ponúka pohodlné a bezplatné možnosti reklamácie a vrátenia tovaru prostredníctvom služby AlzaBox. Zákazníci môžu pomocou aplikácie Alza vytvoriť reklamáciu online cez Moja Alza, označiť balík reklamačným číslom, nájsť najbližší AlzaBox, zadať číslo reklamácie a vhodiť balík do otvoreného boxu. Reklamácie aj vrátenie prostredníctvom AlzaBoxov sú bezplatné a zákazníci majú možnosť balíček kedykoľvek odovzdať.
O e-shope Alza
Internetový obchod Alza bol založený v Česku, ale dnes pôsobí už aj na Slovensku a v ďalších európskych krajinách. Na Alze sa dá kúpiť predovšetkým elektronika, ale aj hračky, športový výstroj, parfumy, hodinky, drogéria a mnoho iného. Určite sa tam dá nájsť mnoho z najobľúbenejších produktov. Alza má aj kamenné pobočky. Okrem toho internetový obchod zaviedol inovatívny spôsob doručenia tovaru – AlzaBox.
Čo je AlzaBox a ako funguje?
AlzaBox sú schránky, ktoré slúžia na vyzdvihnutie zásielok alebo aj na reklamáciu a vrátenie tovaru. AlzaBox funguje tak, že si človek môže vyzdvihnúť zásielku sám a kedykoľvek chce, musí to byť však do dvoch dní od doručenia. Ak sa objednávka nestihne vyzdvihnúť do dvoch dní, tak sa stornuje a peniaze sú vrátené späť.
Zásielky sa v AlzaBoxe vyzdvihujú pomocou mobilnej aplikácie. Stačí v aplikácii kliknúť na Otvoriť AlzaBox a naskenovať QR kód na obrazovke AlzaBoxu. Schránka sa následne otvorí, zákazník si vyzdvihne tovar a nakoniec už len schránku zatvorí.
Uloženie objednávok v Alzaboxe je maximálne bezpečné. AlzaBoxy sú strážené alarmom a kamerovým systémom 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Svoju objednávku môže zákazník aj sledovať v sekcii Moja Alza. Po odoslaní objednávky dostane emailom odkaz, vďaka ktorému budete môcť sledovať cez webovú stránku alza.sk priebeh objednávky a čas doručenia.
Ako bude zásielka uložená v AlzaBoxe, zákazník dostane SMS správu, v ktorej bude autorizačný kód, ktorý slúži na otvorenie schránky.
Platba sa doručenie zásielky do AlzaBoxu funguje tak, že je možné za doručený tovar zaplatiť vopred pri vytváraní objednávky alebo na mieste platobnou kartou. Aktuálne informácie o cene doručenia zákazníci nájdu pri výbere AlzaBoxu v košíku na alza.sk. Vo všeobecnosti je cena za dopravné do AlzaBoxu nižšia v prípade platby vopred.
Internetové obchody a ich výhody
Časy, keď sa človek musel pohybovať v preplnených nákupných centrách, znášať dlhé rady alebo obmedzovať svoje nákupy na obmedzený počet hodín v predajniach, sú preč. Internetové obchody narušili tradičný kamenný maloobchod tým, že poskytujú pohlcujúci zážitok z nakupovania online, ku ktorému možno pristupovať z pohodlia domova, kancelárie alebo dokonca na cestách. Spotrebitelia môžu len niekoľkými kliknutiami preskúmať rozsiahly katalóg výrobkov, porovnať ceny, prečítať si recenzie a bez námahy nakupovať.
Jednou z kľúčových výhod internetových obchodov je ich schopnosť prekročiť geografické hranice. V digitálnej sfére už zákazníci nie sú obmedzovaní limitmi fyzických obchodov. Vďaka internetovým obchodom môžu teraz jednotlivci nakupovať od medzinárodných značiek, objavovať jedinečné položky z celého sveta a nechať si nákupy doručiť priamo domov.
Internetové obchody sa naďalej vyvíjajú a inovujú, pričom zavádzajú funkcie, ako je doručenie v ten istý deň, flexibilné pravidlá vrátenia tovaru či rôzne spôsoby doručenia. Tieto pokroky ďalej stierajú hranice medzi tradičným obchodom a tým internetovým. Vďaka tomu sú pre moderných zákazníkov ako prvá voľba práve internetové obchody. Vo všeobecnosti je dnešný svet preplnený konzumom napr. aj v rámci Alza Black Friday, no aj vyznávači minimalizmu si raz za čas potrebujú kúpiť nové veci.